RE Code: Veronica

 

Platformy

  2000 - Dreamcast
  2001 - PlayStation 2
  2003 - GameCube

  Opis. wersja: DC


 

Resident Evil Code: Veronica, jako produkcja tworzona z myślą o konsoli nowej generacji, był zapowiadany jako najbardziej zaawansowany graficznie RE (rok 2000). Dreamcast udowodnił, że daje sobie radę z kreowaniem mrocznego nastroju gry. A ta grafika... Zrezygnowano z prerenderowanych teł, które zastąpiono wyświetlaniem grafiki w trybie rzeczywistym z zastosowaniem ruchomych kamer, jak w innym horrorze ze stajni Capcom'u - Dino Crisis. Widać zupełnie nową jakość: zbudowane ze znacznie większej liczby wieloboków postacie oraz wnętrza wyglądają po prostu niesamowicie. Przejścia pomiędzy animowanymi wstawkami, a samą grą są niedostrzegalne. Z niesamowitą dbałością o szczegóły stworzono modele twarzy oraz całych postaci bohaterów. Graficy pozwolili też sobie na dodanie takich efektów, jak padający deszcz, czy realistyczne zachowanie źródeł światła. Najlepszym przykładem jest huśtająca się lampa i wspaniała gra cieni powodowana jej ruchem! Historia i styl gry oczywiście nawiązują do sprawdzonych standardów z poprzednich części i jedynie kontrola została w niewielkim stopniu zmieniona, a mianowicie wzbogacono ją o możliwość natychmiastowego obrotu postaci o 180 stopni (ta możliwość występuje również w trzeciej części RE). Jak w poprzednich częściach mamy możliwość gry dwoma postaciami, chociaż ich przygody bardzo się od siebie nie różnią. Jest jeszcze jeden mały szczegół - wyświetlacz VMU, który znajduje się w karcie pamięci do Dreamcast'a pokazuje aktualny stan zdrowia. Jest także możliwość trzymania dwóch pistoletów maszynowych i strzelania do kilku celów naraz...


HISTORIA:

W trzy miesiące po wydarzeniach w Resident Evil 2 Claire kontynuuje poszukiwania swojego brata - Chris'a. Nasza bohaterka leci na odległą wyspę, na której zostaje schwytana przez żołnierzy Umbrella'i i wtrącona do więziennej celi. Jednak po niedługim czasie wydostaje się i w tym miejscu zaczyna się akcja kolejnego, ociekającego krwią horroru... Resident Evil Code: Veronica mieści się na dwóch kompaktach, a jego ukończenie zajmuje około 10-15 godzin.


GŁÓWNE POSTACI:

- Claire Redfield
- Chris Redfield
- Steve Burnside


BRONIE:

- M39R Handgun
- Dual Uzis
- Grenade Launcher
- Bowgun
- Gold Lugers
- AK-47
- M16
- Spas 12 Shotgun
- Colt Magnum
- Sniper Rifle
- Rocket Launcher


SEKRETY:

Po przejściu gry otrzymujesz możliwość grania w dodatkowe misje różnymi postaciami (w tym Chris'em Redfield'em oraz innymi znanymi z pierwszej części gry osobami). Dodano także ciekawe rozwiązanie używania karabinka snajperskiego - gra przełącza się w tryb FPP (a la Quake) dzięki czemu można dokładnie wymierzyć cel. Oczywiście po przejściu gry w odpowiednim czasie gracz otrzymuje Rocket Launcher...

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X